Přeskočit příkazy pásu karet
Přejít k hlavnímu obsahu
Byl jsem přijat na Univerzitu obrany. Jak zvládnout kurz základní přípravy ve Vyškově?

Zpravodajský portál Univerzity obrany

 

Aktuality Univerzity obrany

Byl jsem přijat na Univerzitu obrany. Jak zvládnout kurz základní přípravy ve Vyškově?

Počet shlédnutí: 899

Rady uchazečům o studium: Po přijetí ke studiu na UO děkanem fakulty a převzetí rozhodnutí o povolání do služebního poměru vojáka z povolání tě čeká ve výcvikovém zařízení Velitelství výcviku – Vojenské akademie ve Vyškově dvouměsíční fyzicky, psychicky i časově náročný výcvik.

Jde o kurz základní přípravy, který začíná 1. srpna a který v sobě zahrnuje to nejdůležitější a nejpodstatnější z vševojskové přípravy – základní řády, pořadovou a tělesnou přípravu, ochranu proti zbraním hromadného ničení a samozřejmě také spojovací, střeleckou, taktickou, topografickou i zdravotnickou přípravu.

Svým charakterem a důležitostí je základní příprava v kariéře každého vojáka velmi významná a neopakovatelná. Většina výcviku je realizována v režimu nepřetržitého vojenského výcviku (NVV). Což znamená, že výcvik probíhá od pondělí 7.00 hodin do čtvrtka 16.00 hodin. V pátek je volno za NVV. V sobotu a v neděli je rovněž volno. 

NVV v základní přípravě zahrnuje jak teoretickou přípravu na učebnách a samostatné studium, tak především praktický výcvik na cvičištích. Při něm jsou vojáci – budoucí studenti UO vystavováni zvýšenému fyzickému a psychickému zatížení. Navíc vojáci absolvují několikadenní komplexní polní výcviky v terénu včetně nočních zaměstnání.


Jak se připravit na úspěšné zvládnutí kurzu základní přípravy? 

Není dobré podceňovat fyzicky a psychicky náročný výcvik, který tě ve Vyškově čeká. Na takovou zátěž je vhodné předem se připravit. Správná životospráva, tělesná kondice a psychická rovnováha ti usnadní první týdny, které v kurzu základní přípravy strávíš. 

Doporučujeme ti začít s přípravou na úspěšné zvládnutí kurzu už dnes. Věnuj se například těmto sportovním aktivitám:

  • běh na střední vzdálenosti (2 až 4 km)
  • kliky, lehy-sedy, shyby
  • pochod v pevné obuvi s batohem (5 až 10 kg)

Když se tedy rozhodneš pro svoji fyzičku něco dělat a začneš více sportovat, věnuj se také správné stravě. Důležité je jíst pravidelně, a to nejméně 5x denně po menších dávkách. To vychází jíst každé 3 hodiny, kdy snídaně (nejdůležitější jídlo dne), oběd a večeře tvoří hlavní chody a svačiny jsou menší jídla, která doplňují živiny průběžně během dne. Nezapomínej, že je důležitý pitný režim a příjem zeleniny, která by měla mít svůj podíl u každého většího jídla. A zbytečně neponocuj. 

Nepodceňuj také dočasná zdravotní omezení. Nedoléčené koleno či zápěstí, bolesti zad nebo neukončená rehabilitace po závažných zraněních tě může při intenzivním výcviku v základní přípravě diskvalifikovat. Před nástupem do kurzu základní přípravy si vyřeš různé osobní a administrativní záležitosti. Uvolnění z kurzu lze pouze ve výjimečných případech. 

Účast v kurzu základní přípravy bude pro tebe přeci jen krokem do neznáma. Tvoje počáteční adaptace nebude určitě jednoduchá, ale ber to jako výzvu. V kurzu musíš získat nejen potřebné vědomosti, dovednosti a návyky, ale také týmového ducha, přesvědčení a vůli splnit i nejnáročnější úkoly.

 

Autor: Pavel Pazdera, foto: archiv UO



  Sdílet na Facebooku   Sdílet na Twitteru   Sdílet na Google+


   
© 2018 Univerzita obrany | Kounicova 65, 662 10 Brno, Czech Republic
  • Tweetujeme
  • Jsme na Facebooku
  • Webová alba Picasa
  • Videokanál Univerzity obrany na Youtube
  • Videokanál Univerzity obrany na Youtube